Helsingborg-Öland

Halloj!  
Äntligen är jag hemma från Helsingborg och Öland. Det har varit jätte-skönt att bara komma hemifrån och bara shoppa och slappa! Det är därför jag inte har skrivit något på den sista veckan. Eller, jag har faktiskt inte skrivit på hela 2 veckor... Fy på mig! Men det var ju fint väder här i Västerås innan jag åkte, så då var jag och badade hela dagarna... Hehe...
Men nu ska jag berätta lite om resan.
Vi åkte ner till Helsingborg förra måndagen, kom till Hotel Kärnan vid 10 tror jag? Där bodde vi i en minisvit som var helt underbar! Emma och Fanny skullr tydligrn sovs i dubbrlsängrn, så då fick ju jag naturligt vis sova på extrasängen som var en aning hård. Vi hade en egen uteplats där det stod på en lapp: Endast för rum 205s gäster. Haha, vi alltså!  Så då satt vi där ett tag och pratade och hade det mysigt. Åh, förresten, det var med min familj jag  åkte med. Haha. Dagen efter skulle vi shoppa. Vi åkte till Väla shopping centrum som var HUR stort som helst! Så vi hann bara igenom typ halva på ungefär fem timmar. Där köpte jag en väska, svart Esprit, skitsnygg enligt mig, 2 linnen, T-shirt... jaa,det var nog allt den dagen. När vi kommer hem är det en minnesstund för Michael Jackson på  TV, så då kollar vi lite på det, tills vi ska ut och äta på Haket. Jag åt kött, medans pappa skulle beställa pizza. Men han ville ha en ugnsbakad pizza, vilket de ALDRIG hade hört talas om, men de skulle försöka sa de. Haha, så vi tror det skulle bli helt misslyckat eftersom de ALDRIG hade gjort det eller hört talas om det i hela sina liv, men så kommer de ut med en jätte fin pizza som var den godaste pappa hade ätit. Haha, de sa att de skulle sätta in den pizzan på deras meny och undrade vad den skulle heta. Vi kom inte på något namn, haha, så den fick bara heta kebabpizza. Sedan gick vi ner till hamnen och kikade lite. Det var hur fint som helst.

Dagen efter gick vi och shoppa inne i stan. Der var kul, fast man var ganska seeeeg. Men där hittade jag mina drömskor, ett par gladiatorsandaler, tröja, kofta och ett till linne. Det var ganska lyckat tycker jag. Vi satte oss ner och fikade på eftermiddagen, då Emma upptäcker att hennes mobil är borta. Så då var det bara och ränna runt till de affärer vi hade varit på och kolla om den låg där, utan framgång. Så jag sitter och tokringer till mobilen tills en snubbe svarar. Jag ba "Mamma, det är någon som svarar!" och räckte snabbt över luren till henne. Det var killen från JC som hade hittat den. Haha. Ni tycker nog det här är ganska tråkigt att läsa om, men... Ni måste. Hehe.. <3  Det som inte var så bra med denna resa var att jag shoppade för mycket. Jg håller på att spara till en mobil, fast det går ganska trögt nu, för jag shoppade för typ 1000 spänn...

Sen bar det av till Öland. Där har mina kusiner från Panama en sommarstuga, och F&F bor där också. I år var kusinernas pappas dotter där med sin man och sina barn. Vi hade aldrig träffat de förut, men de var helt ok. Vi ligger och läser Harry Potter de första dagarna, fjärde dagen skulle vi sjösätta Farfars båt. Vi gör det på förmiddagen, sen skulle vi ut med kusinernas segelbåt. Vi hade sattit igång motorn och vi skulle bara lossa de två repen längst fram, då farfar ringer till pappa och säger att hans båt håller på att sjunka! Så pappa och Roberto (kusinernas pappa) kutar till hans båt som ligger på en brygga längre bort, lämnar motorn på och båten halvt lossad. Haha, vilken kallabalik det blev, alla kom springandes till farfars båt, spronger och hämtar hinkar som de kan hälla bort vattnet med. Det var bara repen som höll fast båten när de kom dit. Så de fick ta upp båten igen, för det var en plugg som hade lossnat. Så vi fick åka och segla på kvällen istället. De var kul, fast när vi satte upp seglen lutade båten huir mycket som helst! Vi blev ganska blöta också.

Denna resa har varit hur rolig som helst, med min bästa familj kan den inte ha blivit bättre! <3






Kommentarer
Postat av: Ella

FIIIIIIIIIIIINA skor! :D:D<333

2009-07-16 @ 12:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0